Vem Bryr sig???

Jaha... Va fan har hänt undrar vissa, andra undrar inte ett skit, ovetandes fortsätter dom.

14:e Maj var senast vi begav oss på äventyr 14:e Maj senast vi lirade live nånstans eller blev ens erbjudna att lira. Inte för att vi inte frågat men antar att intresset för nåt annat än Oi! eller Hc inte finns i detta avlånga land, tyskarna har däremot gett oss än turné. Högst coolt! och skumt samtidigt.

Under loppet av sommaren och hösten lyckades vi dock bli av med en medlem. Markus har lämnat oss och vi önskar han fortsatt lycka med sitt nya band och allt annat. Basist nu är Diddi en man som likt Markus och oss andra passar in direkt i ett gäng misfits och utbölingar som oss.

Mer än så har det inte hänt ett skit, utkanten samt Bodoni har antigen försvunnit eller långsamt avvecklats så spelningar i vår hemstad har vart få, spelningar i andra städer obefintliga.  Så i samma veva började vi jobba på vår nästa skiva.

Oktober siktade vi på vara inne i en studio men oktober kom och inom kort gjorde även så november (inget konstigt med detta). Nu december kan vi dock med gott samvete säga att vi kommer spela in i början av mars. Så om ni sitter på nålar och väntar föreslår jag att ni byter plats ett tag åtminstonde.

Varför denna försening undrar ni? Av förutsägbara skäl och andra mindre förutsägbara, pengar, tid, nytt material, ingen basist, ny basist, pengar, hitta billig studio osv. Fullt medveten om att jag nämnde pengar två gånger...

Vad mer kan jag säga???
Jag kommer fortfarande trots inga svar fortsätta maila om gigs så gott det går och hoppas på det bästa.
Lämna gärna in tips om ställen eller om ni vill att vi lirar i ert vardagsrum, trädgård, hemmafest, bat/bar mitzvah, ramaddan, julafton, nyår så hojta till.
skriv till [email protected]


Tills dess att positivt svar ges får ni helt enkelt avvakta med att se oss på scen eller att tro att bloggen kommer uppdateras med meningslöst dravel om hur bra repan gick eller vad fan jag käkade till frulle och ta en bild på min kaffe kopp. Fast med tanke på hur bra alla såna bloggar går kanske jag seriöst borde ta en bild på min sorgliga lilla garderob och lägga upp. Känns dock som att stirra i väggen är mer konstruktivt.


Aja mer bloggande följer med just mer meningslöst dravel.
Tills dess.
Ciao!

South City Locos

Min kaffe kopp förövrigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0